Träffa valparna!!!

Ja, så fick jag äntligen träffa valparna, i lördags, tre och en halv vecka gamla. Riktigt häftigt. Fotografier och berättelser från uppfödaren har blivit en riktig hund.

Av fem valpar plockade vi ut tre av hanarna att bekanta oss närmare med. Det var ju fyra hanar och en tik. En hane hade vi ju redan bestämt, och jag hade också bestämt att inte ta den övertecknade hanen, så då återstod de tre.

Det är svårt att veta vilken att välja, men jag kände redan från början att den bruna hanen, han ska jag ha. Han somnade i mitt knä till slut och det kändes bara rätt.

Jag hade dock också lovat att inte dra förhastade slutsatser, därför har vi ännu inte valt valp helt och hållet. Vi ska med lite tur få träffa dem imorgon igen på deras fyraveckorsdag, men jag känner ändå att det mest är för att bekräfta att det är den bruna som ska bli min. Jag är ganska säker på att det är han, men jag tänker inte välja förrän jag måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar