Barfboxen från Gröna Gårdar


Äntligen kom jag till skott att pröva barfboxen från Gröna Gårdar. Det finns två olika, köttboxen med köttputs och senor, och denna - benboxen. Jag köpte 14 kg ben vilket var två såna här lådor. Det kostade 330 kr, eller ungefär 24 kr/kg.  Jag är väldigt nöjd med innehållet. Benen är rejäla och köttiga. Det fanns en hel del olika sorter och storlekar, och alla ben verkar mer eller mindre ätbara.

Det var också lätt att styckfrysa. Jag lyfte ut hela den blåa påsen ur kartongen och la den direkt i frysen. Sedan tog jag ut och skakade om påsen några gånger så de inte frös ihop. Så nu har jag 14 kilo styckfrysta ben i min frys.


 Här är ett urval av benen. Ungefär såhär såg det ut. Det var mycket revben, vilket jag gillar. De är precis lagom för mina aussies. Vissa bitar hade ganska mycket fett men över lag är jag nöjd med köttigheten.


Jag fick hjälp av både Fidel och Ecma att packa upp. De är lite benägna att försvara resurser båda två, så därför fick de hjälpa till med en låda var.
Fidel plockade upp ett revben och lade sig nöjd att tugga ... Ecma däremot.


Ecma plockade upp en bit i taget, smakade en tugga och plockade sedan en ny bit. Efter sex bitar fick det vara nog, och jag plockade in allt och lade maten i frysen. De fick behålla varsitt revben att tugga på. 

Jag är väldigt nöjd med innehållet. Det var precis såna ben som jag vill ha, och dessutom till ett bra kilopris, med tanke på att det är från ekologiska kor. Så detta kommer jag definitivt beställa flera gånger. Gröna Gårdar levererar varannnan vecka till butiken Cajsa Warg på söder, men nu har vi ben för ett tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar