Golvet fullt av blod och en olycklig parabol


Det ser inte så illa ut på bilden. När jag öppnade dörren kändes det dock riktigt illa. Jag var säker på att hunden lärt sig öppna kökslådor och tuggat i sig alla mina fina, dyra, vassa köksknivar och nu låg han långst in under bordet i mitt vardagsrum och hade redan dött av blodförlust.
Det finns en del saker man inte vill mötas av när man kommer hem och hunden varit ensam en halvtimme. Blod över hela golvet är en av de sakerna.

För att bespara er oron och stressen - det är ingen fara med hunden. Och jag visste omedelbart varifrån blodet kom. Vi hade nämligen tidigare under dagen klippt klorna på balkongen, och ett totalt hjärnsläpp från min sida gjorde att lite för mycket av klon blev avklippt. Hunden skrek och blodet forsade.

Dock är det ju ofta inte hälften så farligt som det ser ut och känns just då. Detta var absolut min västa felklippning, men hunden verkade inte ha ont mer än precis då jag klippte. Blödningen stannade snabbt utan att jag behövde göra någonting åt det. Hunden var ändå trött sedan lydnadsträningen och låg stilla och vilade.

Så jag tänkte inte mer på det och åkte iväg för att handla, och komer alltså hem och möts av blodspåren. SÅKLART hunden har gnagit och tuggat och slickat på klon, och då kommer det givetvis massa nytt blod. Jag fick dock en smärre chock när jag öppnade dörren. I panik ropade jag på hunden som inte kom för att möta mig och de tiondels sekunderna som gick innan jag såg honom hade många paniktankar hunnit rusa genom hjärnan. Nu ligger han någonstans på golvet förblödd och död. Såklart gjorde han inte det. Och visst ser det chockerande ut, men det är inte jättemycket blod heller. 

Så nu blir det strut och vila för hundstackarn. Jag ska iväg och handla färskfoder att frysa in i kongarna så att han har lugna saker att roa sig med under helgen. Fidel går runt och är en oerhört olycklig parabol. Han vill nog hellre tugga sönder klon och förblöda. Och jag själv är fortfarande lite chockad efter blodet trots att allt var lugnt. Jag kommer vara noggrann med kloklippningen i framtiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar