Mässamässamässamässa

Efter hundmässan i helgen har det tagit ungefär tills idag onsdag att bearbeta alla intryck. Intensivt är ett bra ord att beskriva.

Vi flöt i alla fall runt där i två dagar och tittade och pratade och petade på hundar. Söndagen hjälpte vi också Amadeus mormor att hålla i mopsar.

Jag beslutade mig att ta tillfället i akt att hitta det perfekta fodret. Fidel kommer ha Eukanuba Puppy Medium när han kommer hem till mig, men jag är inte helt övertygad om att det är det bästa fodret. Jag ser ingen orsak att stanna på samma resten av hans liv bara för att.

Efter att ha gått fram till diverse fodermontrar känner jag att Taste of the Wild och Orijen känns som någonting jag kunde tänka mig. Det verkar också över lag vara två populära hundfoder. Jag har tittat lite på barf och om man skulle bara köra det istället, men det känns för ambitiöst. Nej, jag ger hellre hunden ett bra helfoder som jag känner att jag litar på.

Till en början får han fortsätta med fodret han har i alla fall, så det är ingen panik att hitta nytt.

En bra sak med mässan var också att det bekräftade mitt rasval. Alla andra raser kändes trevliga och så, men inte hade de alla kvalitéer som en aussie har. Väldigt rätt känns det, och ja, nu är handpenningen lagd, så inte finns det någon återvändo nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar