Fidel

 Tre veckor
 Fyra veckor
Och fem veckor!

Här är han nu, min Fidel. Såklart var det den bruna, det visste jag nog hela tiden. "Den bruna mobbaren" kallas han. Lite före alla andra med att springa, bitas och annat. Än så länge får samtliga kullsyskon stryk av min tokhund. Men det är bra, jag ville ju han en hund med mycket krut.

På onsdag fyller de sex veckor. Vi ska försöka hinna och besöka i alla fall en gång till. Kanske två med lite tur.

Det är så roligt att se dem utvecklas. Från de stapplande 3-veckorsvalparna till springande små ulltussar med TÄNDER. Aj. Fidel verkar dock tycka om att bära på saker. Lite hela tiden kommer han släpandes på en toffla som inte är mycket mindre än vad han själv är.

Nej, nu får tiden ta och gå. Nu vill jag ha hem honom. Två veckor kvar på onsdag. Sjutton dagar idag. Får jag hämta 17.00 är det 404 timmar kvar. Det känns inte så farligt långt. Snart ligger han väl här och hugger mig i tårna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar