Välkommen hem Fidel!

Nu är han hemma!
Vi åkte och hämtade vid tretiden. Det tog inte så lång tid att skriva på papper och plötsligt satt jag där med en valp i bilen på vägen hem. Han spydde inom fem minuter, rakt på filten som ska lukta som hemma. Hemma+spya. Sedan låg han tyst i mitt knä och flämtade och tyckte livet sög. Mycket stressad stackarn, han tog inte ens emot mutor. En gång till hann han spy innan vi kom hem, men då var det bara några minuter kvar.

Fidel är en mycket trevlig valp. Han har dock inte fattat det där som står i alla böcker, att hundvalpar sover mycket. Han körde hela dagen igår, med undantag av en halvtimme eller så. Vid elva släckte vi dock ner och då sov han fint till sex imorse.

Han blir lite överväldigad av allt ute här. Bilar, Hundar, saker som låter. Han glömmer lätt bort att behoven ska göras utomhus. Så ett par våta fläckar har det blivit, men han börjar fatta tidningskonceptet, så det är inte mycket att klaga på. Jag försöker kartlägga hans tarm och blåsa så att jag kan ta mig ut fem minuter innan och stå och vara tråkig tills han får något gjort. Skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar