En god natts sömn

Vid tolv inatt kom sambon in och la sig, och hade då hund med sig. Hund lade sig i sängen, bytte position, hoppade ner, lade sig på en plats, flyttade till en annat, upp i sängen och runt runt. Han låg i kanske fem minuter på ett ställe, sedan bytte han igen. Jag höll på att bli tokig, då jag skulle upp halv sex morgonen därpå för att jobba.

Till slut fick min sambo gå upp med honom och se om han var törstig (felsökning; Hade han behövt bajsa hade han skällt, hade han behövt kissa hade han kissat, han hade just ätit och kunde omöjligt vara hungrig). Han drack lite, men inte sådär ohyggligt mycket som när han är supertörstlig. Sen hoppade han och lade sig i soffan.

Vid det här laget var jag så trött på hunden att vi bara gläntade lite på sovrumsdörren och lät honom ligga kvar i soffan. Och när jag klev upp imorse låg han där, nöjd.

Jag har inte riktigt vant mig vid att han inte kissar om natten. Jag var orolig för våta fläckar, men det finns ju ingen risk för det längre. Nu när jag ska gå till jobbet åker han dock in i sovrummet, mest som säkerhetsåtgärd så han ser att sambon är hemma och ej börjar skälla för att jag sticker. Han får gärna sova här ute om han bara säger till innan morgonens utgång, men det får vi snart se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar