Jobbig dag

Idag har hunden haft en jobbig dag. Tror det beror på hans tänder.
Just nu har han fyra tänder lösa där de permanenta tänderna bakom redan börjat komma ut. Allt han vill är att tugga. Han till och med skällde på tunnelbanan idag, han som aldrig låter i kollektivtrafiken!

Här hemma har han farit runt och skällt som en tok så snart han inte haft någonting tuggvänligt i munnen. Jag har verkligen inte känt igen min annars så lugna och trevliga hund. Han har haft dåliga dagar ett par gånger förut, så jag räknar med att det går över imorgon dock.

Om man frånser hans lilla jobbiga beteenden har vi i alla fall idag varit iväg på tandkontroll, vilket gick helt okej. Han var inte jättesugen på att ha okända människor i sin mun, men han accepterade i alla fall utan större motstånd.

 Vi har också efter några dagars övergång nu helt fasat över till färskfoder. Förhoppningsvis är hans mage okej imorgon. Från lunch idag har han bara fått färskfoder. Det ska bli mycket spännande att se. Vad jag skulle önska från ett foderbyte skulle vara främst att han inte skulle vara så geggig i ögonen (främst på morgonen) och inte så tråkig i magen. Han har ibland våldsam hicka på morgonen, vilket jag hoppas att vi slipper med ett mer naturligt foder.

Vom og Hundemat är väldigt väl ansett. Det som glädjer mig mest är hur otroligt smakrikt det är. Fidel som knappt bryr sig om torrfoder kastar sig över detta. Det är så mycket roligare att utfodra en hund som tycker om maten som serveras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar