Det går bra nu!

Idag var jag och valpen ute i drygt två timmar. Vi promenerade runt och jag belönade varje tillfälle då Fidel tittade på mig. Efter fem minuter hade jag en hund som gick nästan perfekt fot mer eller mindre hela tiden.

Vi fick också tillfällen att träna på hundmöten, vilket gick jättebra. Nu tittar han på hundar, klart intresserad, men jag kan bryta utan problem, och ofta när jag säger till kan han själv välja att följa mig istället för att dra mot den andra tiden. Underbara hund, det är häftigt så snabbt han lär sig.

Vi var i rastgården också. Hängde först med ett par med en labbe och en mexikansk nakenhund. Labben travade bara runt runt och flåsade tungt. Nakenhunden lekte lite med Fidel men var inte jätteintresserad.

Sedan gick de, och en herre med en dvärgschnauzer kom. Denna lilla hund ville inte leka, utan sa ifrån till Fidel när han var för på, vilket han lyssnade jättefint på. Det är så skönt att se att även om Fidel kan vara väldigt på så läser han hundspråk väldigt fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar