Ensamträning, framgång!

Det är så skönt när ensamträningen tar rejäla kliv framåt. Idag lämnade jag hunden en och en halv timme med datorns inspelningsprogram på. Jag åkte bort till Liljeholmens centrum för att äta lunch, köpa ett par nya byxor och framför allt vara så pass långt borta att jag ej frestades att gå hem efter fem minuter och se hur det gick.

Jag kom hem, hunden låg snällt och väntade på mig. Han blev glad när jag kom men inte överdrivet glad. Helt perfekt. Efter att ha lyssnat på inspelningen kan jag också konstatera att han var tyst sånär som på några sekunders pip någon minuter efter att jag gått.

Fredag nästa vecka är första schemalagda ensamheten för honom. Då jobbar jag till elva och Amadeus skola börjar klockan tio. Det ska bli mycket spännande, och jag är ganska säker på att det kommer gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar