Senaste veckan

Det känns som jag bara jobbat och jobbat senaste veckan. Utöver vanliga arbetsdagar har jag haft två skoningslösa övertidsdagar då jag jobbar 7-20 och 7-21. Vovvis har då varit hemma med sambon. Dötrist var det, men 16 (!) komptimmar tjänade jag in med ob inräknat, så får två hela "lediga" dagar för besväret. Det är ändå värt det, även om jag hellre skulle vara hemma med monstret.

Nu sover han har i soffan bredvid mig.
Igår när han var med hundvakt fick han plötsligt akut rännskita. Verkade dock helt pigg och glad, och morgonen därpå bajsade han helt vanligt. Sedan idag när jag stod på jobbet ringde sambon och sa att det rann ur hunden igen. Jahapp, tänkte jag. Vi håller på att byta foder, men det borde han bli hård i magen av. Framförallt borde han inte vara först bra och sedan dålig, bra och så dålig igen.

Svaret tror jag låg i ett märgben som inte var helt urgnagt som legat i två-tre dagar och gottat till sig. Hade jag smällt i mig massa härsket fett hade jag också bajsat flytande, det vill jag lova. Bort med det, och vi ska även rensa bland gamla tuggisar som ligger på govlet.

I början köpte jag mycket olika tuggsaker för att se vad han gillade. Sen har det mindre gillade blivit liggande, så här hemma är det en buffe av tuggben och leksaker. Innan vi åker imorgon får vi rensa lite. Nu blir det i alla fall påsksemester med monsterhunden. Äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar