Lillebror och hunden


Det här är min lillebror Melker. Han är ett föredömme med när det gäller hund. Han är oerhört lugn och metodisk och lyssnar alltid på mina råd och suger åt sig allt. Denna bild är tagen under en promenad med en annan hund. Fidel har varit oerhört rörig i andra hundars sällskap men här är han helt fokuserad på Melker. De gick utan problem med den andra hunden på några meters avstånd.

Jag önskar ibland att jag var mer som min bror. Jag önskar att jag kunde slappna av helt och inte stressa upp hunden med mina nerver. Att jag kunde ta till mig av alla råd jag fick utan att se det som att jag blir dömt och utvärderad. Jag önskar att jag kunde vara lika engagerad i leken som Melker kan, och att jag kunde vara precis lika envis.

Å andra sidan är jag nöjd med att vara jag. Men det är också bra att ha honom där som en påminnelse om hur bra det blir om man bara slappnar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar