Bruksdag i skogen

Solen sken, fåglarna kvittrade och hundarna flåsade. Det var sommarens första ordentligt varma dag, och jag, Amanda, Maria och alla aussies var i Bagarmossens skogar för diverse bruksaktiviteter.

Vi började med upplet. Jag försöker jobba med att få ut Fidel långt ut i rutan direkt på skicket. Han vill ofta slänga nosen i backen och börja jobba någon meter ifrån mig. Detta beror delvis på att jag tidigare har styrt honom alldeles för lågt, så nu jobbar jag på att visa honom att "där, långt långt borta, där ska du jobba". Och jag peppar också upp honom och skickar honom med fart och energi.

Jag är jättenöjd med hur han jobbade. Näsan var påslagen och han var snabb och effektiv och kom in med alla föremål rakt till mig. Utom fleeceflätan som visst var för äcklig för att alls hålla i munnen. Jag prövade att ge honom den ett par gånger efteråt, men han totalvägrade.





Amanda höll i kameran och tog några bilder på oss, tack!
Sen skulle vi gå spår, trodde jag. Men på vägen från uppletet klev jag rejält snätt, knäckte till foten och slog i knät i en sten. Så jag valde att avstå spåret. Amanda gick med Fidd, men han var trött och slö och jobbade inte riktigt så bra som han faktiskt kan.

Hur som haver så var det en väldigt trevlig dag, som alltid. Och mitt enorma blåmärke bär jag som en trofé och en påminnelse om hur bra Fidd var i uppletet.


1 kommentar: