Matglädje


Som många gånger tidigare nämnts har Fidel haft magproblem. Detta har bidragit till att han aldrig haft någon vidare matmotivation, och även nu när han är bra tycker han att mat är sådär kul.

Ecma däremot älskar mat i alla dess former. Jag kan ta upp en sten från marken och trycka in i munnen på henne. Wow så gott, en riktigt toppenbelöning för Ecma. Men jag är så ovan att kunna jobba med mat. Med Fidel har jag fått vara kreativ med lek och leksaker, och jag glömmer hela tiden bort att med Ecma kan jag faktiskt bara trycka in nåt gott i munnen på henne, så är hon supernöjd.

Ensamträningen till exempel. Ger jag henne en kong med mat i bryr hon sig varken när jag går eller kommer hem. Hon har sin mat och är supernöjd med den. Det är riktigt skönt.  Och jag glömmer bort det hela tiden, och måste dagligen påminna mig om att mat plötsligt funkar som belöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar