Paket från Tuggmästaren

 Tuggmästaren hade en kampanj med fri frakt, så då passade jag på att beställa lite grejer till hundarna. I kartongen låg allt så fint inslaget i papper. Kanske inte det mest miljövänliga, men så trevligt det kändes att öppna paketet.

Mitt favoritmärke när det gäller hundtugg är det finska märket Rauh!. De är tillverkade i norden, älg-produkterna är ekologiska, och generellt känns det som lite renare och snällare tugg än många andra sorter. Det är också en av få tuggben som kräsna Fidel faktiskt gillar, även när han har lite sämre matperioder. Enda nackdelen med Rauh! är priset. Men för oss är det värt det.

Denna gång fick de älgchips och nöttuggpinnar. Båda sorterna har vi prövat förr och de är mycket omtyckta av hundarna.

Vi prövade också en tup Ezee treat, flytande godis. Jag har tidigare prövat Planet Pets flytande godis i deo-format. Ezee treat är istället en halvfast kräm i en tub, som en liten tandkräm. Det luktar inte särskilt illa, och kladdar inte alls. Ecma tycker den var kanon, men för kräsna Fidel dög den bara ibland.

Vi fick också smakprov på deras nya foder som jag ännu inte hunnit titta närmare på. Vi ger ju färskmat och kommer fortsätta med det, men jag använder lite torrisar som belöningsgodis ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar