"Vi håller på och jobbar med det"

Idag kom jag på hur ofta jag säger just det "Vi håller på och jobbar med ... " som en ursäkt att tolerera tugg på apporten, sneda sättanden och andra småsaker i lydnaden. Fidel kan bättre och jag kan lära honom bättre.

Från och med idag jobbar vi med våra problem. Tuggar han på apporten tränar vi inte ingångar med apport när han springer och tuggar. Jag ska bara belöna när han bär apporten stadigt utan tugg.

I fria följet måste jag verkligen jobba med att få till en bra position. Vi skulle behöva en kurs bara om det - kanske blir det så i höst om bara ekonomin löser sig.

Nu är det helt enkelt slut med ursäkterna. Nu har vi semester i två veckor och då ska jag baskemig följa en strikt träningsplan och bli av med alla saker som jag ursäktat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar