Rumsrenhet

Rumsrenhet ja. Efter en halv vecka är vi inte riktigt där än, jag och Fidel.
Trots allt så går det bra. Ofta när det går illa inser jag att jag borde tänkt annorlunda och/eller varit mer uppmärksam.

Här är några exempel på saker som INTE funkar;
Vi har just varit ute. Ge hunden mat samtidigt som du lagar mat till dig själv. Sätt dig och ät maten och tänk att hunden knappast kan behöva gå DIREKT efter måltiden eftersom han igår struntade helt i bajs efter middagen.
Eller att ge mat precis då hunden vaknat "så snabbt kan han inte behöva kissa!"; tänker jag. Så tänker inte Fidel och hans blåsa.

Jag känner mig ändå trygg med att jag vet mer idag än igår, och att det går framåt sakta men säkert. De första dagarna såg jag varje misstag som ett stort misslyckande, men nu känns det bättre. Alla misstag som kan undvikas är bra, men om det sker ett par misstag första veckan nu kommer han inte vara omöjlig att få helt rumsren för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar