Ornöhelgen i bilden

Det är redan länge sedan vi var på Ornö, Elin, Billy, Fidel och jag. Där hade vi många trevliga aktiviteter för oss. Båda våra hundar är ganska tråkiga mot andra hanhundar, så de fick inte gå lösa tillsammans. Det kanske verkar jobbigt men det kändes faktiskt rätt skönt. 

Vi bodde hemma hos min mamma och hade glädjen att utnyttja allt gott huset hade att bjuda på. Det var lite för varmt, men man ska inte klaga. Dessutom var ljuset helt hemskt och svårt att fota i, men vi fick ett gäng bra bilder i alla fall, samtliga här är fotade av Elin.

Det blev en hel del bad för hundarna. Just denna bild togs under ett tvåungsbad eftersom jag spillt o'boy på hundstackaren. Han klagade dock inte utan kastade sig glatt ner i vattnet och simmade långt och länge.

Viltspår blev det också. Fidel har inget riktigt klövsug och verkar veta vart spåret går men flamsar runt ändå. Vi ska pröva kortare liggtid och att ta bort klöven så att han blir lite frustrerad och se om det ökar motivationen. 

Lydnaden däremot gick super. Vi körde apport, ställande och fotgående. Han är osäker på apporten och ljudar fortfarande ibland (under träning ljudar han endast när jag är otydlig) men vilken förbättring. Några veckor till så sitter det sen. Fotgåendet var som vanligt med fokus på att jag ska gå ordentligt. "DET ÄR INGEN JÄVLA SÖNDAGSPROMENAD", skriker folk till mig när jag tränar fot. Går jag rätt går hunden rätt.

Men det bästa var nog ändå mellan momenten, där han faktiskt låg passiv och tyst trots att en annan hund tränade på planen. Vi gjorde också både platsliggning och platssittning, båda gick jättebra.

Tänk att nomeselen är Fidels spårprestation - lite så känns det.

Haha. Skämt åsido. Helgen var underbar och vi fick mycket bra gjort. Jag är supernöjd, trots det där lilla viltspåret åt fanders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar