Träningsdagbok 13/1

Här är svaret på vad Fidel gör när jag har bättre saker för mig. Han kräver uppmärksamhet. 
Idag klickade vi apporten, och oj vilken skillnad bara från för några dagar sedan. Han var förvisso ganska gnällig idag, men lyfte genast apporten och höll den helt stilla utan tugg. Och det där tugget har varit lite av ett problem med Fidel, så jag belönar gladeligen när han äntligen verkar fatta att man ska hålla saker stilla utan att lämna märken efter sig.

Vi körde bara några jättekorta pass efteresom han ändå var gnällig. Det förbryllar mig lite, för han vekrar fatta vad han ska köra, han verkar helt säker på att han ska lyfta föremålet och hålla kvar och han verkade inte stressad eller uppe i varv. Ändå var han gnälligare än vanligt. Förvirrad blev jag, men strunt samma. Han presterade i alla fall bättre än någonsin, om man frånser gnället.

Nästa gång (troligtvis redan ikväll) kör vi direkt efter promenaden så får vi se om han är mindre gnällig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar