Träningsdagbok 9/1

En dag för sent skriver jag detta. Klockan är tolv och hunden visar sitt tydliga missnöje över att vi inte kommit ut på lunchpromenaden än. Han smågnäller, kommer fram till mig, tittar, buffar och låter för att visa att nu är det fan dags!

Men så kom jag på mig själv med att ha glömt skriva träningsdagbok igår, så det får bli en snabbis här. Det är trots allt en väldigt bra grej.

Vi körde upplet på en ny plats. Jag gick inte ut före denna gång, utan band upp hunden och vallade, synretade och placerade ut två knutar. En nästan helt gömd under massa löv och en nedtryckt i ett hål i en stenmur.

Först hittade han stenmur-knuten, men tydligen hade jag lagt den så långt ner att han inte nådde den. Jag borde kanske varit snabbare fram och hjälpt honom plocka ut den och belöna, för nu lät han den vara och gick vidare istället.

Han hittde nästa och lekparty och sedan började han leta igen. Så småningom hittade han tillbaka tilll knuten i muren, och denna gång kunde jag hjälpa honom lite och lägga upp en kant så han kunde dra upp den och party hade vi.

Han är ju förjävulens duktig, det är nästan fånigt. Jag måste öka svårighetsgraden lite.

Nu ska vi ut på en långis i stormen. Förhoppningsvis är inga andra ute i alla fall så då får han springa löst mera. Skönt för oss båda.

Precis när vi var klara kom en kvinna med en lös labbe gående. När hon såg att jag höll in Fidel och gick bortåt vände hon. UNDERBARA HUNDÄGARE! Det var så förbannat skönt att slippa hela "får dom hälsa?"-diskussionen.

Jag ska beställa en egen kalender från internet, med detta omslag. Jag satt länge och väl igår och försökte välja något, och nu tillslut är jag nästan nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar