Semester och Motivation

Den senaste veckan har jag och sambon spenderat på teneriffa. Hunden hade semester hos svärföräldrarna och hade det bara toppen.

Jag har haft tid att fundera över motivation, eftersom jag helt saknat detta innan jag åkte - både inom hund och generellt.

Hur ska jag få vardagen att fungera? Hur ska jag motivera mig själv, och hur ska jag få upp struktur för att få något gjort?

Min förhoppning ligger i struktur. Att få upp bra rutiner både för min vardag och hundens träning. Korta enkla mål, uppdelade på dagspass. Jag tror jag skall investera en whiteboardtavla som kan berätta för mig vad som är på g.

Så imorgon har jag en punktlista för skolan som för tillfället är det mest bråskande. Sedan ska jag läsa klart "med sikte på 10an" - styra upp vår lydnadsträning och även börja fysträna (troligtvis någon form av drag med mig graciöst löpande (läs: flåsande flängande) bakom). Vi ska även försöka komma ut i skogen och lägga spår.

Frågan är hur motivationen ser ut imorgon bitti då detta skall utföras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar