Träningsdagbok 24/1

Jag har varit dålig på att hålla upp träningsdagbok (en "läxa" från Carolina som vi tränar med) däremot har jag varit bättre på att träna. Vi har satsat hårt på följsamhet, och där går det rekordsnabbt framåt vilket är helt underbart. Det är en väldig skillnad mot för bara någon vecka sedan.

Jag försöker också vara tydligare med vad jag vill och se till att hunden förstår, vilket också funkar.

Idag gjorde vi ett upplet. En scarf och en repknut låg gömda. Han hittade scarfen först och var mycket nöjd. Sedan nosade han runt i fem-tio minuter innnan han slutligen hittade repknuten, och då hände det! Fideltoken som alltid annars brukar rusa runt i långa cirklar med saken han hittade satte sprätt direkt till mig. Pang på!

Jag har en repknut och det bästa jag kan göra med den här är att kampa med dig, Matilda, PAAARTY! Och vilket party vi hade!

Som jag försökt få till den där apporten. Äntligen börjar det släppa. Äntligen börjar hunden förstå att föremål är som allra roligast när de kommer till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar